ראש השנה הוא חג מסורתי שבו משפחות רבות נפגשות וסועדות את ליבן עם אותו תפריט שנה אחר שנה. השנה הזו הכנו עבורכם רשימה של מאכלים חדשים שאיתם תוכלו להפתיע את המשפחה ולרענן את התפריט הישן והמוכר.

מנות ראשונות

כול ארוחת חג מתחילה עם פתיח של מנה ראשונה שתפקידה למעשה לגרות אתכם ולפתוח את התאבון לקראת המנה העיקרית. לפניכם מספר המלצות נפלאות שתוכלו להגיש לשולחן כמנות ראשונות.

מנות ראשונות שהן מאפים: מאפה בצק עלים ממולא בנתכי עוף ירקות מוקפצים, גוז’גיז’ה – סמבוסק ממולא, מפנק במיוחד, עם המון בצל, שומן כבש ובשר אנטריקוט משובח כולם חיים יחד בכפיפה אחת בתוך הסמבוסק הבוכרי. עוד מאפה נפלא ומוכר במיוחד היא הפסטייה המטוגנת אך הפעם במילוי של עוף שטעמו העדין משתלב פלאים עם הבצק המטוגן.

חוץ ממאפים תוכלו לרגש את האורחים שלכם עם מנות דג ראשונות טעימות במיוחד, הינה מספר רעיונות כיצד תגישו את הדג בחג הזה: מתכון באמת מיוחד הוא כדורי אורז בשני צבעים במילוי טרטר סלמון עם שומשום ורוטב אסייתי,

עוד אפשרות מצוין היא דג סלמון צלוי בתנור ברוטב חרדל גרגירים, לימון וסירופ מייפל. הרוטב המעניין הזה יוצר ניגודיות של טעמים בין החרדל שהוא מעט חריף למייפל המתקתק והלימון שמאזן ביניהם. השילוב העדין הזה עוטף את דג הסלמון והופך אותו למנה ייחודית לגמרי.

מנות עיקריות

הרשת גדושה בשלל מאכלים לחג לראש השנה שניתן למצוא בקלות רבה.

בין כל המתכונים הללו תוכלו למצוא שפע רב של מנות עיקריות בשריות או צמחוניות עבור האורחים שלכם וההעדפות השונות שלהם. לפניכם מספר מנות נהדרות שתוכלו לרענן עימן את שולחן החג.

מנות בשריות: נתח בשר עסיסי שמוגש לשולחן תמיד גונב את ההצגה, השנה הזו תוכלו להגיש נתח של סינטה שהושרתה במרינדת רוזמרין וחרדל לריכוכה ואחר כך נצרבה היטב על המחבת.

ריחם של הנתחים הרכים והעסיסיים המדיפים את ניחוחו העדין של הרוזמרין ישגעו את האורחים שלכם עוד לפני שיספיקו לטעום מהם. אם דווקא במנת עוף אתם מעוניינים להפתיע נמליץ לכם על רולדת ירקות ועוף.

מנה זו אינה שגרתית לרוב וכשאתם פורסים את הרולדה נגלה מול עיניכם מחזה צבעוני ויפהפה של שלל הירקות והעוף בפרוסה טעימה, ונימוחה. נמליץ להגישה לצד רוטב פטריות או כול רוטב אחר שאתם אוהבים.

עוד מנה ייחודית שתוכלו להגיש היא קציצות ברוטב חריף מתוק המורכב מצ’ילי חריף וחתיכות אננס. מנה אקזוטית וטעימה.

תוספות מעניינות

לצד הבשר או העוף שאתם מגישים או כול מנה עיקרית אחרת שחשקה בה נפשכם, יש להגיש גם תוספות.

לפניכם מספר תוספות שיעניקו טוויסט מיוחד לשולחן החג שלכם. השנה הזו תוכלו להגיש אורז עם ירוקים בניחוח יווני.

האורז הזה מלא בכול טוב, תמצאו בו תרד, אורגנו, שמיר ופטרוזיליה עם הרבה בצל ושום שיעניקו לו את הטעם הכה מיוחד שלו.

עוד הצעה ייחודית המשלב אורז היא הכנה של עוגת אורז שבה שזורים נתכי פרגית עסיסית, הבישול המשולב יעניק לאורז טעם עשיר שאין שני לו.

אם אתם רוצים לשדרג את מתכון תפוחי האדמה הרגיל שלכם נמליץ לכם למשוח אותם בשמן זית, שום ושמיר הניחוח המשכר של השום בשילוב השמיר לא ישאיר אף אורח אדיש.

סגנון נוסף הוא קיפודי תפוחי אדמה ובטטה אשר ייצרו גם עניין רב אצל הילדים.

עוד תוספת נהדרת משמשים במילוי בשר. מי שאוהב את השילוב של בשר מתקתק ייהנה מהמנה הזו במיוחד.

מנות אחרונות

אי אפשר לסיים את ארוחת החג מבלי להגיש קינוח מתקתק לצד כוס קפה או תה חמה. לפניכם מספר הצעות לקינוח שאינו שגרתי לראש השנה.

העוגה הכי מזוהה עם ראש השנה היא עוגת הדבש, אך מכיוון שאנו מדברים על חידוש וריענון השנה הזו תכינו עוגת דבש עם קוקוס, נקטרינות וקרמל, השילוב הייחודי הזה מבטיח שעוגה כזו האורחים שלכם עוד לא טעמו מעולם.

עוד קינוח לא שגרתי על טהרת השוקולד הכה אהוב הוא טארט שוקולד עם דבש וקוקוס.

שילוב הרכיבים הללו אשר כה מחמיא למרקמו של השוקולד מבטיח כי הקינוח שלכם יהיה טעים בצורה יוצאת מן הכלל אך משולב בטעמים חדשים שטרם טעמתם.

לסיכום, שולחן החג שלכם השנה יהיה מפתיע וטעים במיוחד, גדוש בטעמים וניחוחות חדשים.

תמונה: https://unsplash.com/photos/chOYlsLtTO0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *