כלבים אוהבים משחקים, שהם גם למעשה חשובים להתפתחותם ולבריאותם הפיזית. יש שפע של צעצועים לכלבים שתוכלו לקנות להם. נעבור על כמה מהם:

צעצועי לעיסה

כלבים אוהבים ללעוס, וחשוב שישחקו במשחקי לעיסה על מנת שיכולו לפתח את הלסת והשיניים שלהם. ישנם כלבים שאוהבים מאוד ללעוס וישנם שפחות, אך המשיכה ללעיסה משותפת לכולם.

זהו משחק שחשוב שהכלב יתרגל על מנת לשמור על בריאות וההתפתחות שלו. צעצועי לעיסה נפוצים הם עצמות, כדורים, Kong משמש גם כצעצוע לעיסה.

איפה קונים ? בכל חנות מקומית, אם אתם גרים למשל בירושלים – חפשו חנות בירושלים לחיות מומלצת, אם אתם גרים בת”א אז אותו עניין..  כדאי מאוד להשקיע ולתמוך בחנויות המקומיות

צעצועי משיכה

כלבים רבים אוהבים למשוך עם הפה שלהם, גם משחק זה עוזר להם לפתח את הלסת, השיניים והחניכיים שלהם, בצורה הזו כלבים גם למעשה מתרגלים כישורי חברה, ומשחקים משחקי שליטה. ישנם מבחר גדול של צעצועי משיכה, ב-וריאציות שונות על המקלות וחבלים הקלאסיים.

משחקי החזרה

כלבים רבים, במיוחד מזני הרטיבר, אוהבים להחזיר דברים, ולהביא דברים לבעליהם. זה מורשת מאבותיהם שתפקידם היה להביא את הצייד לציידים. משחקי החזרה עוזרים לכלבים להוציא אנרגיה, לקבל אימון גופני, והם מצוינים גם לתירגול של  פקודות אילוף.

כמובן שאין צורך בצעצועים ספציפיים שמיועדים להחזרה, וניתן להשתמש בכל מקל או חפץ שניתן להשליך, אך ישנם גם צעצועים שפותחו במיוחד לשם כך, ואיך אפשר לשכוח את הפריסבי כמובן.  

צעצועים שמגרים אותם מנטלית

צעצועים כמו הKONG למשל, משמשים לעזור לכלב להתאמן על כישורים מנטליים. קונג הוא מיכל פלסטיק שניתן לשים בו אוכל, והכלב צריך לשחק בו על מנת להצליח לשחרר את האוכל מהמיכל.

כלבים מסוגלים לעשות זאת במשך שעות, ולפתח ככה את הריכוז שלהם, ולהירגע.

כאשר הם מצליחים הם זוכים לתגמול חיובי, האוכל, מ שמגרה את המוטיבציה שלהם לעשות זאת גם בהמשך.

קונג הוא גם פתרון מצוין כאשר נאלצים להשאיר כלבים שעות ארוכות לבד בבית, וחוששים שישתעמם וישחית את הרהיטים.

קונג יכול להעסיק כלבים במשך זמן רב במשחק, ולספק לו את הגירוי שהוא זקוק לו בזמן שהוא לבד בבית.

קנו משחקים שיתאימו לצרכים של כלבכם

שימו לב מה הפעילות האהובה על כלבם, ומה הם הצעצועים והמשחקים האהובים עליו, אם תרכשו לו צעצועים שלא יעניינו אותו כלל, הם לא ישחק בהם.

גם שימו לצרכים של הכלב שלכם כאשר אתם רוכשים, אם הכלב סובל מחוסר בפעילות גופנית, אז קנו לו משחקים שיגרו את אותם בכיוון הזה.

מומלץ גם לקנות אוכל איכותי לכלב שלכם, שייתן להם את הדרייב והמצב רוח לשחק, מונג’ כבש לכלב הוא למשל אוכל מומלץ מאוד עם ערכים תזונתיים מעולים שנותנים הרבה אנרגיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *